2022. október 7., péntek

A zaj

James Patterson - J.D. Barker: A zaj




                                                           








Patterson és Barker második közös könyve A madártollas gyilkosságok után. A siker bizonyosan garantált most is. Tény, hogy profi mindkét szerző, érezhetően jó az összhang közöttük, az írói rutin, profizmus működik.

A regény olvasmányos és a váltott szemszög izgalmassá teszi a történetet, ahogyan az egyedi karakterek és a cselekmény is. Egyszerre hátborzongató és feszült, bár kissé túlírtnak éreztem néhol. Hatásosan indult, aztán valahogy elveszett a katonai részletekben, ebből lehetett volna kevesebb. Egy titokzatos robbanás több ezer ember halálát okozza a Csendes-óceán északnyugati részén, csak két fiatal lány marad életben egy véletlen folytán. A 16 éves Tennant és húga, a 8 éves Sophie. Majd megjelennek az állami szervek, de nem mennék bele mélyebben. Spoiler nélkül lehetetlen bármit felemlíteni. A főhősnőnk Dr. Martha Chan és Sanford Harbin, akiknek az a feladata, hogy megpróbálják megfejteni, mi okozza a sokkoló hangzavart és terjedő anomáliát. A hatalmas robbanás bizony a terror új hangja. Ha meghallod, már késő... Ami Patterson és Barker képzeletének legsötétebb zugaiból ered. Számtalan titok, félreértés vár a két jó karakterre, ami komoly és felelős feladat elé állítja őket. Ők kiemelkedőek voltak nekem.

A madártollas gyilkosságokhoz hasonlóan épül fel a sztori, rövid fejezetek váltják egymást, emiatt haladós, nehezen letehető, feszültséggel teli, és durván csavaros. Nagyjából itt is 10 oldalanként egészen más lesz az olvasó elképzelése, mi is van a történések mögött.A sztori alapja eléggé meglepő és elképesztő, annyit elárulok. Végig pörög, lendületes a történet, mint egy expresszvonat úgy robog. Néhol már pattanásig feszíti a húrt a két szerző, csak kapkodtam a fejem.Tagadhatatlan, hogy jól tudnak együtt létezni, alkotni. Azért így utólag a madártollas krimi jobban tetszett. 

Azt megjegyezném, tudtam, hogy az ilyen műfajú könyveknek nem én vagyok az igazi célközönsége, de Barker neve etalon, így kihagyhatatlan számomra. Valóban nem voltam biztos benne, hogy tetszeni fog-e, de ugyanakkor nem tudtam kihagyni sem. Nekem ez nem ér fel a 4MGY-sorozathoz, de egynek jó volt, ha nem is remekmű. A műfaji sajátosságok is gyorsan változnak, hol a horror - sci-fi műfajt éreztem erősnek, hol pedig fantasy felé, valamiféle apokaliptikus disztópia volt a történet, ami a misztikumot sem hagyta ki. Ez a minden mélység nélküli műfaji keveredés is fura volt nekem picit. Tény, hogy filmszerű és csavaros, sebesen alakulnak az események, ami az utolsó oldalig leköti az olvasó figyelmét. Nem szokványos történet az bizonyos, a két méltán népszerű szerző mindent beleadott. Azért nagyon várom Barker önálló regényeit. Remélem nem aprózza el magát... kár lenne. Rajongóknak és sci-fi kedvelőknek kifejezetten ajánlom.

               
J.D. Barker számos könyv, például a Dracul és A negyedik majom-trilógia szerzője. A regényeit két tucat nyelvre lefordították, és elkeltek a megfilmesítési jogaik is. Sokáig szellemíróként dolgozott, a Forsaken című első regényét 2014-ben adták ki. Barker a New Hampshire-i tengerparton lakik feleségével és lányukkal.














            
James Patterson: (1947. március 22)

a világ egyik legnépszerűbb szerzője, Alex Cross megalkotója, aki a filmvásznon is feltűnt. A kortárs írók közül az általa létrehozott képzeletbeli hősök bizonyultak a legmaradandóbbnak. Floridában él a családjával.










Agave Könyvek, Budapest, 2022
416 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789635980185 · Fordította: Bosnyák Edit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése