2015. február 24., kedd

Könyvtár Book Tag

Könyvtár Book Tag


                                        






Varázsa van minden könyvtárnak! Én magam is régóta járok a városi könyvtárba. Sok-sok könyv jó helyen, klassz rendezvények, kedves emberek. A jó rendezvények és hangulatos beszélgetések meghatározóak, ezek jutnak még eszembe.
Persze az alap igazság: nem lehet minden könyvet megvenni és otthon tárolni... @Kritta kérésére válaszolok a kérdésekre.
Ha tetszett, töltsd ki, te is!



1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!
+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?

A fenti bevezetővel szinte már erre is válaszoltam félig. A könyvesbolt is csodálatos hely, 
akciók és újdonságok tárháza. Ahol lehet tájékozódni akciókról vagy akár a friss megjelenésekről. Szeretek nézelődni, böngészni. Viszont a könyvtár legalább annyira fontos hely! 
Talán a kettőt együtt a legjobb, összehangolva. 
Kit tudnék elképzelni eladónak?  Harry Pottert! Őt nagyon, szerintem jól is érezné magát  ő is.


2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz +Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?
Egy könyvtárba járok, kicsinyke városunkban. Hetente, de van, hogy többször is megjelenek. 
Baldacci Teve klub sorozatában (négy különc férfi alkotja, akiknek se múltjuk, se jövőjük). 
Ott az egyik főhős könyvtáros, nem is akárhol, a  Kongresszusi Könyvtárban. 
Na, vele feltétlen elmennék. Vagy a Pasi a szomszéd sír mellől női főhősével is, és vinnénk magunkkal Bell-t is a Disney rajzfilmből. 

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit? +Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?
Néha előfordul, de nem jellemző. Én magam is gondosan ügyelek, ne hagyjak semmi cetlit, könyvjelzőmet vagy egyéb noteszlapot a visszavitt könyvben. 

Egyetlen egyszer találtam egy 3D-s könyvjelzőt az Eiffel-toronyról, ami említésre méltó. 




4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani!
+ Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Persze, szoktam velük beszélgetni, mindegyiket régóta ismerem.  
Ajánlani én is szoktam, mit szerezzenek be feltétlen, lehetőségeikhez mérten.  Persze, azért ők is tudnak nekem olyat ajánlani, ami elkerülte a figyelmem, vagy kimaradt valamiért.

Kedves karakterem, akivel nagyon szívesen elkávézgatnák egy jó beszélgetés mellett: 
Lisbeth Salander!  Ő, A tetovált lány, de nem kell bemutatni szerintem senkinek. Jó fej, határozott és céltudatos egyéniség, na! A trilógia pedig alap a skandináv krimik szerelmeseinek!


5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?
+Ki az a karakter aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Nincs kimondott kedvenc könyvtáram, olyat tudnék, ahová örömmel elmennék nézelődni...
Kalocsán az Érseki Könyvtárban vagy a Keszthelyi Helikon könyvtárban már volt szerencsém nézelődni, mindkettő pazar! Az Egri Érseki könyvtár vagy a Sárospataki kollégium könyvtára 
is jó program lenne. Jöhetne Oslo, Stockholm könyvtára vagy a British Library is. Nyitott és érdeklődő vagyok erre is. 
     
 
6. kérdés. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden, 
vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
+Melyik az a könyv aminek a legjobban örülnél ha megtalálnád a könyvmegállóban?

Sajnos a városban nincsen ilyesmi lehetőség. Békéscsabán láttam ilyet a színház előtti téren. Ötletes és hasznos lehet. Szerintem mindig lehet valami olyat találni, amit érdemes elolvasni, ha még nem olvastuk vagy régi kedvencre akadunk. Most így hirtelen minek örülnék... na jó, valami régebbi könyvet választottam a kívánságlistámról: Faludy György: Dobos az éjszakában könyvéért ugranék... ezt kimondottan "sajnáltam" visszavinni a könyvtárba... 1992-es kiadás a Magyar Világ kiadónál jelent meg. 


 Olvassatok, mert az jó dolog! Akár saját, akár könyvtári az a könyv, egy jó kis utazást ad. 


„A jó olvasó az, akinek az olvasás örömöt, élvezetet okoz, aki képes átélni a hősök sorsát, azonosulni tud velük, és ebben az érzelmileg megmozgatott állapotban tágul a világról és önmagáról való tudása.”
Vekerdy Tamás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése