2014. április 28., hétfő

Könyvfesztivál után

Emlékmorzsák a XXI. Könyvfesztiválról
Két nap a könyves mennyországban.








Indulás borús és szürke időben, Kecskemétnél szakadó eső után megérkezés kezdődő napsütésre.
Az idő bizakodásra adott okot, nem is csalódtunk. Délutánra már kellemesen sütött a nap.
Bevallom, így átgondolva nagyon sok stand kimaradt, egyszerűen nem jutottam oda. Szombaton rengeteg sok jobbnál jobb program volt. Sok természetesen ütközött is.

Nézzük a találkozásokat. Benkő László és Rozsnyai János az Atlantic Press Kiadónál mosolyogva üdvözölt. A kiadó játékán is részt vettem az ajándékkönyv átvétele után végre dedikáltathattam a saját Drezdai emberünk kötetem, majd az akciós könyvek közül három is velem jött.
Később ide még visszatértem William G. Winklerrel beszélgetni és a frissen megjelent A pénzváltó politikai krimit dedikáltatni.
Bár könyvem nem volt, de Ferenczik Adrienn írónővel is jót sikerült beszélgetni a férfi-nő kapcsolatokról, amit az Incognito kötetében is ábrázol.

Az Animus Kiadónál is remek akciók voltak, néhány kifutó példány nagyon nagyon baráti áron volt elérhető (kettőt egy ezresért), az újdonságok mellett. Négy skandináv bűneset vár felderítésre, hamarosan olvasni fogom őket és írok bőségesen ajánlót róluk. Ígéretesek, az tuti!
Sándor Erzsi "Barátsággal.." dedikálta a Szegény anyám, ha látnám című kötetét a Park Kiadó standjánál. Olvasta a blogos ajánlómat is!

Pontosan délben kezdődött a beszélgetés Patrick Ness angol íróval, majd a dedikálás az Európa standon. Patrick végtelen kedves és közvetlen csupa mosoly. A Daruasszony kötetét dedikálta nekem, aminek ajánlójában egy mondat már megfogott: " George Duncan negyvennyolc éves, elvált és végtelenül magányos..."
 Nagyon sokan várták őt.
           




Onnan rohanvást a Kossuth Kiadó Spanyol krimik új sorozata és a hozzá kapcsolódó dedikálás volt
a cél. Sikerrel jártam. Mint ahogyan az Első könyvesek dedikálásán, ahol a Magvetőnél megjelent Kegyetlen idő könyvét dedikálta nekem Jesús Carrasco. A dedikálás szöveg alá egy önarcképet rajzolt nekem, ami nagyon eredeti módja az aláírásnak. Egy élmény volt látni és találkozni ezzel a kedves és lelkes emberel.

Aztán sok sok moly gyűlt össze a domboldalon. Nem mindenkit ismertem, de akiket igen, azokkal
jót beszélgettünk. Még közös kép is készült. Nem mellesleg a Tetovált mementó kötetet is megkaptam végre, és néhány szerző ezt is dedikálta nekem.

Rohanás vissza, Rados Virág írónőt már Csernus doki váltotta a Jaffa standjánál, ám örömmel dedikálta az In flagranti könyvét nekem. Férfi olvasó létemre bevallom: nagyon tetszett Virág könyve, amit a szerelemről írt.
Kép itt is mellékelve! Beszélgetni sajnos nem igazán volt idő, csupán néhány kedves érdeklődő mondatot váltottunk, de a könyvhéten bepótolom.

 

     

Dés Mihály már ismerősként üdvözölt. Nagyon kedves dedikációt írt az új könyvébe nekem.
Anyaregény és családi szakácskönyv, nagyon kedves gyerekrajzokkal. Hamarosan olvasom és írok róla bővebben is. Mint ahogyan Galgóczi Dóra legújabb könyve is nagyon érdekel, Férfiak félálomban a címe. Az írónő dedikálta is nekem a könyvét.

Sofi Oksanen a fesztivál díszvendége:



Különleges és igazán színes egyéniség, roppant barátságos, lendületes és türelmesen állta a rohamot. Nem állt fel a kiszabott idő után, dedikált, amíg volt sor. Pedig voltunk rengetegen, tényleg! Most éreztem a nyelvtudás hiányát, de odaintette a tolmácsot, aki segített. Utánozhatatlan aláírása és mosolya jött velem.
Találkozás Réti Attila íróval Sofi Oksanen dedikálás során, aki még le is fotózott…
Sorban állás közben Sofira várva, beszélgettem a mögöttem álló hölggyel, aki szimpatikusan rögtön 2 kötettel állt sorba. Kérdésemre milyen is Sofi világa, elmondta, neki nagyon bejön, jól ír, jó fazon. Én még nem olvastam tőle, de itt az alkalom ismerkedni, ki nem hagynám. A kiadó remek akcióját kihasználva 1500 ft-ért hozzá jutottam vadonat új kötetéhez, dedikáltatni míg a hölgy férje lelkesen fotózta a találkozást Sofival, meg @mama_gold -ról is kattintott. Kiderült, ők kiállítók a @Tarandus kiadónál, ahová kedvesen meginvitáltak bennünket a dedikálás után. Ott rögtön ismerős borítóra lettem figyelmes, jéé…. ez nálam kívánságlistás, böktem a Bagolyvár kötetre… Erre a hölgy közli, azt a férjem írta, mutat a fotósunkra…. na, így ismerkedtem meg Réti Attila íróval és lettem gazdagabb egy dedikált Bagolyvár kötettel is, ami roppant kedvező áron volt és ezek után nem tudtam otthagyni. Mellesleg ez a kiadó 50. kötete, benne a 2012-ben Aposztróf-Corvin fődíjat nyert novellával.
Sofi Oksanen így ismertetett meg egy magyar novellistával. Ezért is jó dedikálásra, fesztiválra menni.

Vasárnap már nem volt ennyire rohanós. Sajnálatomra Bíró Szabolcshoz így sem jutottam el. Szabi, ezer bocs! Könyvhéten pótolom!
Tóth Krisztina és Parti Nagy Lajos is könyvheti lehetőség marad... Viszont a Seuso kincseket is láttam és egy délutáni matiné színház is belefért még a programba. A hölgy fecseg és nyomoz Vári Évával és Gálvölgyi Jánossal a főszerepekben.

Mérleg: nyertem a selfi játékon 10 könyvet, vettem négyet és kaptam is párat. Lesz mit olvasni! A sok kellemes találkozás és beszélgetés mellett a sajgó vállam és hátam meg a két vízhólyag a talpamon nem is számít! Jó volt és megérte, élményeket gyűjteni.
Olvasni jó, hiszen csak az ember olvas!

 „Mindenki csak önmagát tudja kiolvasni a könyvből. A saját szerelmét, a saját emlékét és a maga tapasztalatát. (…) Mert hiába olvasol valamit, azt még a saját képzeletedben is meg kell teremtened. A te valóságodban, amely más, mint az enyém vagy bárkié. Minden olvasás: újrateremtés.”
(Müller Péter)
            

1 megjegyzés:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    VálaszTörlés