2013. június 18., kedd

A végső titok

J. R. dos Santos: A végső titok
Egy Bibliai rejtély nyomában


                                                     






 A könyv fülszövegéből: dos Santos regénye szokás szerint valós adatokon, kutatásokon és idézeteken alapul. A szerző ismét bebizonyítja, hogy a rejtély nagymestere. Ám Az utolsó titok több mint regény: az Újszövetség legnagyobb rejtélyéről rántja le a leplet. Felteszi a nagy kérdést: Vajon mit szólna maga Jézus Krisztus, ha látná, milyen vallás épült az alakja köré? És vajon az egyház hogyan fogadná a visszatérését? Valóban azt tanította-e a tanítványainak, amit ma róla tanítanak? Ki volt ő egyáltalán?



Első olvasásom az írótól. Még a Könyvfesztiválon gondoltam, lesz ez olyan érdekes, hogy kell ez nekem. Nem utolsó sorban a szerző személyes dedikációját is sikerült begyűjtenem, mivel a Kossuth Kiadó vendége volt. Nem is bántam meg! Olvasmányos, érdekesen elgondolkodtató, szinte már elképesztő magyarázatokat kapunk a Biblia közismert történetei mellé. Pontosabban kiderül, nem minden van úgy ahogy azt tudni véljük. Tudományos tények köré épül fel a történetet, amely során közérthető nyelven elmagyarázza az álláspontokat is.

" – Ön szerint elképzelhető, hogy egy római katona értette az arámi nyelvet? És híven vissza tudta adni a haldokló szavait? Az igazság az, hogy nincs közvetlen tanúnk, mindent csak „valaki mondta, hogy valaki mondta” alapon tudunk."

Egy roppant izgalmas nyomozás keretében egy szimpatikus olasz rendőrnő, Valentina és a portugál történész Tomás segítségével eredhetünk a profi gyilkos nyomába. Ki ő, és miért történnek gyors egymásutánban a gyilkosságok? Mit rejtenek a régi iratok? Mit titkoltak el évezredek óta előlünk, illetve mik azok a dolgok, amit nem is úgy meséltek el, ahogy megtörténhetett?

Milyen titkokat is rejt a Biblia? A nyomozás ezekre a kérdésekre igyekszik a válaszokat megtalálni.
Tomás nyugodtan magyarázza sorra el a rejtélyeket Valentinának, fejti meg a holttestek mellett hagyott üzeneteket. Eljutnak a Szentföldre lerántva a titkot az Újszövetségről is. Elképesztő nyomozásuk
 Jézus Krisztus valódi identitását próbálja megfejteni,  rendkívül érdekes és kényes dolgokkal hozakodott elő. Számomra nem megrázó volt, inkább csak elgondolkodtató. Mindezt közérthető olvasmányos formában teszi. Történelem, teológia, biológia, kaland, gyilkosság…mozgalmas egy regény!
  Mellesleg kaptunk egy elgondolkodtató kérdést: Mi lenne, ha Jézus visszatérne a Földre?
Szerintem erre mindenkinek magának kell  a saját válaszát megtalálnia.

" – Engem mindig zavart ez a dolog,hogy Jézus meghalt értünk a kereszten – vallotta be. – Akárhányszor meghallottam ezt a mondatot, mindig azon törtem a fejem, hogy vajon mitől mentett meg minket. Hogyhogy értem halt meg? És mitől váltott meg?"

Mondom, izgalmas és elgondolkodtató a könyv!  Érdemes elolvasni, elmélyedni benne. Keresni fogom az író további köteteit. Élmény volt olvasni.
Köszönet a Kossuth Kiadónak a remek történetért. A kemény táblás, védőborítós, igényes kivitelért!





José Rodrigues dos Santos egyetemi tanár, a BBC munkatársa, riporter, népszerű televíziós személyiség. Tényfeltáró riporterként bejárta a világot, számos háborús konfliktusról személyesen tudósított. Kommunikációtudományból doktorált, jelenleg a Lisszaboni Új Egyetem tanára és az RTP újságírója. A CNN és a Portugál Újságíró Szövetség több ízben is rangos kitüntetésekkel ismerte el munkásságát.







Kossuth, Budapest, 2013
460 oldal · ISBN: 9789630974899 · Fordította: Nagy Viktória

6 megjegyzés:

  1. Én olvastam. Az írónak nem csak ezt, hanem az összes eddig megjelent könyvét. Lebilincselő és elgondolkodtató mind. Csak ajánlani tudom. Remélem termékenysége eljut hozzánk, és olvashatom minden könyvét. Nekem ebben a kategóriában ő a No.1. Fantasztikus a stílusa és az információk átadása a történeten keresztül. Izgalmas, eseménydús, egyszóval a könyv(ei) lerakhatatlan(ok). Várom a többit is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Beszerzés alatt előjegyezve az előző könyvei. Végig izgalmas olt ez is.

      Törlés
  2. Régóta szemezgetek az író könyveivel, már mástól is jó dolgokat hallottam róluk, de sajnos ott még nem tartok, hogy nekem egy is meglegyen közülük. Ennyi dicséret után legközelebb amikor könyvtárba járok talán sikerül egyhez hozzájutni. Szeretem a műfajt, a nyomozást és rejtélyeket, főleg, ha elgondolkodtató ismeretekre is szert tehetünk.

    VálaszTörlés
  3. Így van ahogy írod. Valóban jó volt. Én is most keresem a többi könyvét, hiszen a történelmet szeretem és a rejtélyeket, titkokat is. Mindez együtt jól megírva megvan ebben a könyvben.

    VálaszTörlés
  4. Máris sikerült kölcsönbe megszerezni Az isteni formulát, kíváncsian várom, hogy milyen lesz.

    VálaszTörlés
  5. TipiTopi,
    Le sem tudod tenni majd, én azzal kezdtem mikor megjelent (ez volt az első itthon) és mára már 3-szor is kiolvastam. Zseniális. Most megint olvasom. :) Jó szórakozást hozzá!

    VálaszTörlés