2013. február 10., vasárnap

Mirelit

 Nagyon remélem a szerző nem saját élményből írta ezt a kis regénykét. Nagyon érdekesen indult, vidám, kedves kis történetnek tűnt. Már amikor kézbe vettem a borítón a régi-régi embléma miatt is.
 Szóval lelkesen, bizalommal fogtam a könyvecskéhez....
 Ez úgy az 58. oldalig tartott, amikor is a főhős volt barátnője emígyen nyilatkozik:
 "Te még egy villanykörtét sem tudsz önállóan kicserélni…” 
Na, ennyit a nagy szerelemről, mert arról semmi nem derül ki....az elmúlt érzésekről. Csak azt lehet észlelni, a "támasz" elvesztése átcsap kóros önsajnálatba és ott is ragad végig. Szóval egyet értettem Zsófival. Ez a srác harminchárom évesen egy éretlen, tizenhat éves szintjén maradt....idétlenné váló focimeccs bemondások, régi reklámszlogeneket fúj és nem tud önállóan létezni. Valami olyasmi, mint Móricka, mindenről a volt barátnő jut eszébe... Rendre eléri mindenféle betegség, komoly gondot jelent neki, elfelejtett szocializálódni. Csak VELE mi lesz? Hiába javasolja a barát is, hagyja  fenébe, reménytelenül ott ragad egy kimúlt kapcsolatban. A csúcs, amikor magánnyomozót fogad...hát kedves GG, ezt tényleg kihagytad,  ideje felnőni, edzeni, elfoglalni magad és lépni tovább, új barátnőt keresni.... A Xanax és a hibernálás semmit nem oldanak meg! A gond attól gond, és ott marad! Jó lett volna valami boldog vége lett volna, egy hirtelen feltűnő leány, aki feledteti a régit, és végre túl lép azon, ami elmúlt. Semmi jellemfejlődés, sajnos. Nekem olyan esetlennek tűnik ez a főhős, biztosan vannak ilyenek, de azért mégis! Azt vártam eljutunk A-ból, B-be, de ez nem történt meg. Arról is igen keveset olvashatunk miben is állt, milyen volt ez a kapcsolat két és fél évig?
Sajnos nem is tudtam azonosulni a főhőssel, és ami viccesnek lett szánva, egy idő után sajnos inkább kínos volt. Kikapcsolódásnak érdekes olvasmány egy "elsőnagyszerelmen" átesett tiniknek. Nekik érdekesek a régi szocializmust idéző antireklámszövegek, talán a gugliban rákeresnek arra, ki is volt a nagyszerű humorista Peterdi Pál, ha ez fejből nem menne. Inkei Bene könyve azon a ponton jó, hogy valóban, érzi úgy az ember: igen, jó lenne elbújni, elfutni a gondok, problémák elől. Azonban, nem ez a megoldás...meg kell küzdeni a napi apró, vagy nagyobb gondjainkkal, amit az élet elénk dob. Nekünk kell legyőzni a hétfejű sárkányt.  Máskülönben elbukunk, más viszi el a királylányt előlünk.
A könyvért köszönet a L'Harmattan kiadónak.
                 
L'Harmattan, Budapest, 2012
172 oldal · ISBN: 9789632365534

1 megjegyzés:

  1. Tényleg, a régi embléma, gyerekként is mindig tetszett, csak akkor még Mirelite-nek volt írva, ha jól emlékszem. Nem olvastam a könyvet, csak találgatok a leírás alapján. Talán arra utal a cím, hogy a fiú konzerválódott egy régebbi állapotában? Már rég túlestem az első, sőt a sokadik előtti szerelmen is, valószínűleg nem az én korosztályomhoz szól a könyv, de azért kíváncsi lettem arra, milyenek is ezek a mai fiatalok?!

    VálaszTörlés