2015. szeptember 25., péntek

Olvastam még/2.

Olvastam még/2.
Három jó történetről - röviden


                                                                                 













Kezdésnek rögtön egy nagyszerű kriminovella-válogatás David Baldacci szerkesztésében a  Szétlövés. 
Ahogy a fülszöveg ígéri: Kivételes és egyszeri…  Amit a svédek a Valami a tekintetében válogatásban megvalósítottak, (Mankell és Nesser), itt most az amerikai krimiszerzők álltak össze egy-egy közös kriminovellára. A világ huszonkét legmenőbb thrillerhőse tizenegy novellában egyesíti erőit. Nem mellékesen jótékony célokat szolgál a könyv bevétele.

Először és egyelőre utoljára fordult elő a történelemben, hogy a világ huszonhárom legnépszerűbb thrillerírója összeállt, és párokat alkotva közösen írtak egy-egy thrillernovellát, amelyben kedvenc főhőseik együtt nyomoznak. Olyan remek szerzők és karakterek alkotnak párt, mint Lee Child (Jack Reacher) – Joseph Finder (Nick Heller), Steve Berry (Cotton Malone) – James Rollins (Gray Pierce), Dennis Lehane (Patrick Kenzie) – Michael Connelly (Harry Bosch), hogy csak a három kedvencem emeljem ki. Mellettük több más, akár még idehaza ismeretlen szerzők írásai színesítik a kötetet. Akiket nem ismertem, nos ott is akadt akik igazán megleptek: a Tolvajtól lopni, Alvilági éjszaka vagy a Rövid kitérő kiemelkedően jó írások. Egy olvasást bőven megér, jó szórakozást adhat egy hétvégére. Rövid 
és ötletes, sok esetben humoros kis szösszenetek ezek. Ismerkedésnek is jók. Persze kiváló az ötlet és valóban érdekes írások születtek

A novellákat megelőző bevezetőkből megismerhetjük a szerzőket, hőseiket és a novella keletkezésével kapcsolatos érdekességeket, a kötet végén található rövid szerzői életrajzokból pedig további fontos részleteket tudunk meg e kivételes tehetségekről.
A nagyszabású projektet DAVID BALDACCI menedzselte, és ő szerkesztette a minithrillereket.

4/5.
Európa, Budapest, 2015
432 oldal · keménytáblás ·  


Jeffrey Archer: Tökéletes másolat  






Jeffrey Archer kötetei már több mint 120 millió példányban keltek el világszerte. A volt parlamenti képviselő, aki öt évet töltött a brit alsóházban és tizennégyet a felsőben, Őfelsége börtönét is megjárta. (Talán ezért is járatos a bűn és a felső tízezer világában egyaránt.) 
A tökéletes másolat a szabadulása után írott első regénye. Ez teszi még érdekesebbé a kötetet, ami most friss, új borítóval jelent meg újból a General Press Kiadónál.

Az angol lord nem véletlenül lett világhírű, korábbi könyvei is mind a sikerlisták élére kerültek. A kalandokban bővelkedő, finom iróniával átszőtt regényeiben mindig fellelhető a tipikus angol humor, mely rendkívül elegáns írói stílussal párosul. 
Jól szórakoztam, olvasmányos, kikapcsolt, de nem a feszült, izgalmas kategória. Eléggé kiszámítható volt a történet, a karakterek is sablonosak. Amolyan jól összerakott mestermunka, kevéske váratlan meglepetéssel. 

A történet vitathatatlanul érdekes és fordulatos, mégis kiszámítható. Ugyanakkor nagyszerűen beépített a történetbe sok valós, megtörtént eseményt, ez sokat ad az eseményekhez. A new yorki ikertornyok elleni támadás bemutatása érzékletesen jól sikerül, mégsem megy el a politikai része felé. Szerencsére.

Tetszett, ez az első könyv, amit Archer-től olvastam, de biztosan nem az utolsó. Volt benne izgalom, kicsi romantika, utazás, és nagyon sok művészet. Ami nem meglepő, ugyanis egyik kedvenc festőm festménye a bonyodalmak forrása: Van Gogh  a levágott bal fül-lel című önarcképe áll a középpontban. Ezt többen is szeretnék a saját birtokukban tudni, amiért nem rettennek meg álnok és gonosz tettektől sem. Az olvasó végig kalandozhat a történet során New York, London, Bucarest forgatagán át Moszkva és Tokió művészeti galériáin át a sötét alvilágig. Van itt aljasul gonosz bankár, tornászbajnoknőből lett bérgyilkos és egy naivul lelkes művészettörténész nő. Ő és a japán képgaléria tulajdonos a legszimpatikusabbak a történetben, ami sok kaland után ér el a meglepő megoldáshoz. 

4,5/5 
Eredeti mű: Jeffrey Archer: False Impression
Eredeti megjelenés éve: 2005

General Press, Budapest, 2015
408 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789636437473


 
Helena Marten: A citromkert  
  
                                           
 
Ismét egy General Press Kiadó-s könyv. Sok igazán jó kötet jelenik meg a kiadónál, mostanában fedeztem fel a kiadványaikat. Van itt romantikus vonal, regényes történelmi és sok jó krimi is. Tudok csemegézni kedvemre. Ami még feltűnt: az igényes, szép borító minden kötetükre jellemző!  Most is az fogott meg. 


Az írónőtől már volt szerencsém a Kávé illatát olvasni, orromban még érzem is...  A fülszöveg alapján a cím és a sorozat ismét nagy várakozást keltett. Mégis, némi csalódással tettem le most a könyvet. A cselekmény nagyon körülményes, lassan bontakozik ki. A főhősnőt nem tudtam megszeretni a történet végére sem... inkább a nővére az, aki kedvelhető karakter. Szerencsére sokat van jelen. Francesca olaszos mentalitása ad egy eredeti ízt a történéseknek, ami jó, de nagyon lassan folydogál. Sajnos az alaptörténet sem sikerült túl érdekesre, lehet ha rövidebbre fogja, pörgőbb lehetett volna. Azt sem igazán értem, miért a Regényes történelem sorozatban jelent meg, mikor történelemről nem sokat tudunk meg, annyi, hogy régen játszódik. Nem rossz, de kissé fanyar maradt a szám íze. Viszont a borító igazán szép.  

A kávé illata finomabbra sikerült, A porcelánfestő még olvasásra vár. 


3,5-4/5 


General Press, Budapest, 2015
510 oldal · ISBN: 9789636437671 · 
 Fordította: Szalai Lajos



2 megjegyzés:

  1. Helena Martentől még csak a Porcelán festőt olvastam régebben, de a lassan kibontakozó cselekmény és a nem túl szimpatikus hősnő miatt (az általad is említett okok miatt :)) félbehagytam. :) Egyébként annak is nagyon szép volt a borítója. :) :)
    A krimi válogatás is jónak tűnik, szeretem az ilyeneket, így könnyedén megtudok ismerkedni a számomra ismeretlen szerzők stílusával.
    Én Jeffrey Archertől (ő Anya nagy kedvence, azt hiszem... :)) még csak a Clifton krónikákból olvastam három részt, a negyediket már félbehagytam, mert lehet, hogy a főszereplők elbírták viselni azt a sok szenvedést, amit rájuk mért a sors, de én már nem bírtam tovább. :) :)
    zsófi

    VálaszTörlés
  2. Ez aranyos! A Kávé illatát ajánlom mindkettőtöknek, szerintem az tetszene.
    A kriminovellákat elsődlegesen én is a már ismert kedvenceim miatt olvastam, jó volt egynek.
    A Clifton krónikákat még nem volt szerencsém egyik részét sem olvasni, de már többen ajánlották. Hosszú téli estékre előjegyeztem őket.

    VálaszTörlés