2014. november 30., vasárnap

Könyvmolyok Problémái Book Tag

Könyvmoly problémák
Book Tag


   

                                                










A book taget egy rég figyelt molytársamnál a http://cileekonyv.blogspot.hu/ · írójánál láttam, Ő kérte, töltsem ki ezt a kis játékos kérdések sorát. Majd egy másik kedves molytársam is gondolt rám, a Tekla könyvek írója:  http://teklakonyvei.blogspot.hu . Két hölgy kérésének teszek most eleget, de remélem mások is érdeklődve olvassák.
Akinek kedve támad, nyugodtan viheti és válaszolhat rá, várom én is érdeklődve az újabb válaszokat!


     
         

1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?
 
Ez néha nagyon nehéz, néha pedig egyértelmű.  Az a kérdés, mi a legutóbbi, vagy frissen beszerzett könyv. Ami rögtön, azonnal kell, nem várhat egy percet sem. Vannak ilyen könyvek. Sokszor mégis a hangulat dönt. Éppen mennyire vagyok fogékony az adott témára. Számít ki az író is, olvastam már tőle esetleg más könyvet.
  

  2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?


Nagyon ritka, amikor félbe-darabban marad egy könyv.  Szóval, végigolvasom...
Szerencsére elég jól választok, ritka az olyan könyv, ami nagyon nem tetszik. Persze előfordul, akár még úgy is, hogy érdekel, várom, de ... valahogy nem fog meg. Egyet mondanék, talán két éve "olvastam": Mielőtt elalszol.. háát, na! Nagy csalódás volt, ő darabban maradt, pedig nem sok volt hátra, de feladtam. A filmet már meg sem merem nézni, még Nicole Kidmanért sem. Pedig amúgy, szeretem őt.




3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan? 

 Ritkán kezdek kihívásra olvasni. Bevallom, mostanában ha a frisseim közt feltűnik valamelyik figyelt molybarát teljesítése, valami érdekes plecsni, arra esetleg "rákattanok".
Megnézem miről is szól az adott kihívás. Így, legtöbbször az olvasásaimhoz keresek, találok kihívást. Amúgy pedig tényleg sokat olvasok, már ez év augusztus végére hoztam a tavalyi olvasási mennyiségemet. Pedig nem hajtottam, csak olvastam.  Akkor 152 olvasott könyvnél tartottam. Most már 200 felett járok...




4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!!!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Fontos a boríró, szerintem. Jó, ha passzol, illik a történethez.  Zavar, ha valami nem túl kifejező, szerintem nem odaillő borítója van. Most nem tudnék ilyet mondani mégsem.
A fő kedvenc sorozatom a skandináv krimik.  Az Animus Kiadó profi borítókat tervez, mindegyik telitalálat! Szeretem, jó, jobb így kézbe fogni ezeket a könyveket, ha csak a Millennium trilógiára gondolok. Sőt, képesek kíváncsiságot ébreszteni egy jó borítóval egy közepes krimihez is. Bár ez általánosan is igaz. Van, hogy a jó borító viszi el az adott könyvet. 
Nem mellesleg, velük a HP sorozat volt a kezdő ismerkedés. Az a sorozat is remek borítót kapott minden része. (kicsi fiam fő motivációja az olvasásra, angol tanulásra. Első megtanult angol szava a "magic" volt... még 4 évesen. Innen egyenes út vitt a Potter-könyvekhez).


 5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?
 
Mindenképpen molyos barátokkal, akiket figyelek.  Tényleg  remek molyos közösségben vagyok, ahol olyan ismerősökre tettem szert, akikkel jól lehet minden burkolózás nélkül ütköztetni 
a véleményeket. Akitől a kérdéssort kaptam, egyikőjükkel kávé mellett rendszeresen véleményt cserélünk.
Persze, leírom a blogon is, bár sosem húzok le egy könyvet, nem az a cél. Nem azért, mert "recit nem illik", de úgy gondolom a sorok közt is megírhatom, és kiolvasható, hogy a könyv NEM az a kategória, amit mindenkinek odaadnék olvasni. Szóval, ha nem tetszett, azt is megírom finoman és nem ajnározok, lelkendezek minden esetben egy - egy könyvnek. Ha nagyon nem, akkor nem írok róla...az is jelent valamit, nem? 
Kép: egy olyan könyv... szépen megírt, de a tartalommal nagyon nem tudtam azonosulni. Van ilyen is. 



6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mihez kezdesz magaddal?
 Az picit kínos lehet. Bár nem kell az érzéseinket szégyellni, rejtegetni.
Ritkán sírok, könyvön főleg nem igazán. Persze volt már olyan fojtogató érzésem.
Legutóbb: Az ember, akit Ovénak hívnak utolsó lapjain. Jéé, ez is Animus kiadvány! 
Na, ezt a könyvet adnám mindenkinek, feltétlenül olvassa, NE HAGYJA KI!!!
Persze, a skandináv irodalom kiemelt helyet foglal el a szívemben, és a könyvespolcomon.
Ez a könyv egyszerűen remek. Nálam idén az egyik nagyon nagy kedvenc lett!
Wass Albert könyvei hasonló kategória, sírásra is alkalmas történetekkel. Ő is kedvenc!
      

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!?!!
Az  interneten szinte minden ott van. Ha valami hiányos, vagy bizonytalan utánaolvasok, felfrissítem az előző olvasási emlékem. Amúgy sok a visszautalás is az előző történetre, vagy egyszerűen előjön az új könyv olvasása közben.


8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?

Húú... ez kínos! Tényleg nagyon ritkán és nagyon kedves lehet az az emberke, akinek kölcsön adok könyvet!  Tehát, aki kap, az bizony valami kivételes helyen van a szívemben.
Valami "ócska és átlátszó" szöveggel hárítok..., ha kölcsön akarnak kérni. 
Anno, rég még a nagymamámmal jártunk fel virágot locsolni nyaralásuk idején a barátnőjéhez, akinek tanár volt a férje. Rengeteg sok könyvük volt. Én lehettem olyan 8-10 éves. Még akkor és ott láttam a következő kis táblácskát a könyvespolcukon:
Pénzt, asszonyt, könyvet NEM adunk kölcsön!
 Na, azóta is ehhez tartom magam.
  
 9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?
Háát.. keresek valami "tuti" könyvet. Mondjuk egy skandi krimit... esetleg újraolvasást tartok egy olyan kötettel, ami tetszett.
Vagy leülök blogot írni és ilyen kérdésekre válaszolok.
   10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?
Anyagi helyzetem nekem is jócskán behatárolt... de ami olyasmi, azt feltétlen beszerzem! 
Havi 2-3 könyvet mindenképpen,  akár friss megjelenés, akár csere-eladás útján, vagy antikváriumból.  A kiadókkal jó kapcsolatban vagyok és valóban kapok is az új, friss megjelenésekből a blogomhoz. Ez mindig nagy felelősség és kihívás is egyben.
Figyelem az akciókat is.




11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?


 Sok mindentől függ. Van, hogy egyből, azonnal rávetem magam... van, hogy hetekig is ott vár. 
Téma, hangulat és idő függvénye. Olyan is akad, hogy "tartogatom" , mint valami ínyenc falatot, kivárok vele. 
Mint a most olvasásban levő Kristina Ohlsson krimivel. 
3 hetet várt, de már nem bírtam tovább. Ja, ezt is vettem!

 




Mindenkinek sok jó olvasási élményeket kívánok ezzel az idézettel:


„Csak kevés holmi van, ami hű marad az emberhez. Talán néhány könyv, egy szerencsepénz vagy egy folyton gyarapodó bélyeggyűjtemény. És a szülői ház karácsonyfadíszei.”
Stephen King



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése