2016. április 7., csütörtök
A közösségi média nagykönyve
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve
A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.
Ő már nem csak beszél róla, de tudja is jól használni a közösségi média felületeit. Napi szinten több órát töltünk az interneten. Nem csak a Facebook, a Google+ , Twittwer, de lassan már követetetlenné váló virtuális világunk bizony túlságosan nagy hangsúlyt is kap életünkben. Akinek nincs facebook oldala, az nem is létezik, tartja a mondás. Pedig, nem így van ez egészen, van élet facebook és instagramon kívül is. Ma mégis szinte nincs is olyan baráti beszélgetés, amiben ne kerülne szóba a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szó. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy bizony elkerülhetetlenül megkerülhetetlenné vált. Beépült és jelentős részét adja életünknek. Nem csak az információk cseréje ez, de a leggyorsabb virtuális hírfolyam is egyben. Érdekes volt olvasni a mindenhol kommentelő, mindet lájkoló vagy csak az érdeklődéséhez tartozó dolgokat megismertető tipusokról. Mit kezdjünk a mindenütt előbb utóbb megjelenő "trollok"-kal?
Utazásaim során kissé elszörnyedve látom, mindenki "bedrótozva", kezéhez hozzá nőtt telefonokkal éli az életét. Nem, vagy alig kommunikálunk egymással a virtuális világon kívül. A közösségi média egyre jobban, vitathatatlanul fontos és jelentős lett az életünkben. A könyvben olyan gyakorlati tanácsokat ad a szerző, ami segít, hogy elinduljunk azon az úton, amit social média menedzselésnek hívnak. Néha bizony töményen árad az információ. Aki az X. generációhoz tartozik, mint jómagam is, bizony néha elakad, nem feltétlen igazodik ki rögtön ebben a világban. Melinda érthetően vezeti fel minden fejezetben az adott témakört. az alapoktól kezdve: mi a Facebook? Mi az a Twitter? És a Tumblr? Kik használják az egyiket és kik a másikat? Sőt, még gyakorlati példákat is mutat az olvasóinak, ami jobban érthetővé teszi az olvasottakat.
Nem könnyű, néha kissé "kínai" volt nekem, bevallom. Olyan "értem én, de hová álljak"?
Autót vezetni sem lehet könyvből megtanulni. A gyakorlat teszi a mestert. Pedig a nyelvezete nem szakmai, érthető és jól követhető, de a sok információ miatt erre több idő kell, mint azoknak, akik ebbe születtek. Aztán ki mit és hogyan fog használni, beépíteni a mindennapjaiba az más kérdés. Nagyon praktikus és jó ötletnek találom, hogy a fejezetek végén lehet jegyzetelni. Igazi használatba venni a könyvet. Az internet veszélyei mellett a praktikus és hasznos oldala kerül közelebb az olvasóhoz. Valóban sok használható okos ötlet található a kötetben. Hogyan is érdemes egy nyereményjátékot meghirdetni, levezényelni? Milyen elvárásokat lehet tenni a résztvevőkkel szemben? Olyan gondolatokat vet fel a könyv, amik fontosak és kívánatos tudni, minden felhasználónak.
Használjuk és építsük fel önmagunk kis birodalmát. Ehhez ad hasznos tanácsokat és kipróbált tippeket Klausz Melinda.
Sok apróság, ami elkerülte a figyelmem, vagy éppen nem tartottam fontosnak, átértékelődött. A napi posztok, mennyisége, időzítése és az oldal felhasználói visszajelzésekre bizonyára még jobban fogok figyelni. Hatalmas öröm tud lenni egy egy sikeres bejegyzés, a megosztások mennyisége a visszajelzések. Tehát a könyvet nem csak azok tudják haszonnal forgatni, akik napi szinten vagy a munkájuk miatt foglalkoznak marketinggel. A hobbi felhasználók, bloggerek is sok hasznos ötletre találnak a lapokon. Jól használható könyv.
Athenaeum, Budapest, 2016
288 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632935256
Az X generáció tagjaként azt hiszem nekem is hasznomra válhat ez a könyv, mert most előszeretettel használom ki Zsófi tájékozottságát és tudását. :) Bea
VálaszTörlés:) Mi beleszülettünk és tanulgatjuk, ők tudják. Jó, ha van a közelben egy Y! :)
VálaszTörlés