2016. november 9., szerda

Az apa

Szakál György: Az apa 



                                                                       

                                                                   




A könyv aktuális és fontos társadalmi kérdéseket feszegető krimi. Meglepően alapos, első könyves szerzőtől lenyűgözően kerek és fordulatos a történet felépítése. Külön öröm, hogy egy hazai szerző munkája ez.

A kiinduló pont már már idillien rózsaszín, ami felerősíti a későbbi tragédiát. Főhősünk Roland,
aki közismert vezéralakja az alvilágnak. Élete fordulatot vesz, amikor rátalál a szerelem.
Leszámol régi életével, alvilági múltját hátra hagyva, tisztes életet él, úgymond: visszavonul.
A családi boldogság kiteljesedik, kislányuk születésével. A féltő gondoskodás, boldog családi életük azonban egy véletlen és egy ittas sofőr miatt felborul. A balesetben feleségét elvesztő Rolandnak csupán kislánya Krisztina nyújt vigaszt a túlélésre. A váratlan tragédia hatása nem múlik el nyomtalanul a lelkében. Telnek az évek ők ketten élik csendes mindennapjaikat, amikor a szülői féltés ellenére újabb komoly esemény zaklatja fel mindennapjaikat. A kamaszodó kislányt elrabolják...





Nem nagyon mesélném tovább az eseményeket, ennyit a fülszöveg is elárul. A továbbiakban az olvasót a jeges rémület és a döbbenet szorítja a sarokba, szegezi a fotelba. Szinte egy szuszra végigolvastam a könyvet. Minden szülő legféltettebb kincse a gyermeke. Tudjuk, nem lehetünk
ott mindig velük, nem tudjuk - sajnos - megvédeni őket a világ gonoszságaitól, bármennyire is szeretnénk. Roland igazi féltő, gondos és szerető apa, akinek kislánya  a mindene. A kemény külső mögött szerető, érző szív dobog.

Természetesen az olvasóban is felmerülnek erkölcsi dilemmák, azonban a fogat fogért elv működik. Egyértelmű a bosszú, kegyetlen és elkerülhetetlen a megtorlás. Az olvasó lelke mélyén pedig csendben helyesel. Hiába az igazságszolgáltatás, erre nincs törvény. Na, jó, van, de nem igazán működik... itt csak egy lehet a hatékony megoldás: az önbíráskodás. Gyors és alapos, bűneiknek megfelelő módon bűnhődnek az elkövetők. Az csak hab a tortán, hogy a szálak bizony magasra vezetnek... A pedofíliára pedig nincs felmentés úgy gondolom.

Amikor egy ártatlan, kiszolgáltatott gyermek az áldozat, akinek egész életére kihat ez az esemény, arra nincs mentség, nem lehet várni, nem lehet eléggé büntetni. Szerencsére Roland kérés nélkül is kap támogatást régi barátaitól, segítőre is talál, akivel később a szerelem is eléri. A háttérben feltűnő, nem kicsit tesze-tosza, bénázó rendőrök orra előtt járva igazi bosszú angyala válik az apából.
Nagyon pontos és alapos ez a lefestett kép. Nem csak a rendőrök munkájáról, de az alvilági figurákról, összefogásról is alapos képet ad, ahogyan a megtorlás is kifejező. Csiszolt, letisztult formában olvashatjuk a regényt.

Nem tudtam elítélni, sőt, lelkem mélyén drukkoltam neki. Nem csak azért, mert nekem is lányom
van és apa vagyok. Életük ezen történései egy sodró és lendületes krimiben bontakoztak ki. Modern terminátorként, betyáros bosszút áll. Könyörtelenül, nincs pardon és nem is lehet a bűnösöknek. Remekül szerkesztett, hihető és lendületes történetet kap a krimiszerető olvasó. A társadalmi háttérrajz is elég kifejező.

Ajánlom azoknak, akik nem csak egy izgalmas krimit, de mai, aktuálisan friss történetet szeretnének olvasni. Üdítő szín egy magyar szerzőtől a krimik palettáján.




Az író önmagáról:

Hajdúnánáson láttam meg a napvilágot egy április végi délután, 42 évvel ezelőtt.. Gyerekkorom hasonló mederben folyt mint az akkori kortársaimnak, sokat lógtunk a környékbeli srácokkal együtt. Az iskolát jó eredménnyel végeztem, majd jött a szakközép. Ott már mint minden kamasz, én is a világ dolgai felé tekingettem, közben rockzenét hallgattam. Szüleim elváltak, ami befolyásolta későbbi életem. És már ebben az időben kezdett érdekelni a szövegek írása.

Érettségi után katonaság, ami bevallom, jó hatással volt rám, mint egyfajta önmegismerés. Ezután kiléptem a nagybetűs életbe. Munkahely, mellette vállalkozás, és ebben az időben megismertem a bűn világát, ami nagyon hosszú időre elkísért.


Sokat olvastam, akár szépirodalmat, akár kalandregényeket, nagy imádója lettem a Rejtő könyveknek, és a gondolat mindig ott motoszkált, hogy milyen lehet írni. Azután egyszer csak elérkezett a pont, amikor kézbe került a toll, s belekezdtem. Valahogy izgalommal töltött el, ahogy telnek a sorok, ahogy egy cselekvés kiforrja magát, aminek a vége az lett, hogy megírtam első könyvemet. A kezem sokat vezette az életben kapott lecke, tapasztalat, emlék, melyeket itt-ott belecsempészek a sorok közzé. Remélem Tisztelt olvasó, örömét leli annak olvasásában.


Szerzői kiadás
230. old. kartonált borítós
ISBN:: 978-963-12-6720-4
A könyv a http://www.konyvmuhely.hu/konyvek internetes oldalon megvásárolható, vagy az alábbi telefonszámon megrendelhető:  0670 202-7445

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése